Casinos met ideal
Casino's op sociale media
Casino's op Sociale Media

Vandaag de dag zijn de sociale media niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven. Dit geldt tenminste voor de meesten van ons. De hele dag zitten we te kijken of we nieuwe berichten hebben en dit is nog erger als we net een nieuw bericht gepost hebben. Alles draait immers om de likes. Terwijl dit ervoor zorgt dat we steeds minder sociaal worden, brengt dit redelijk nieuwe fenomeen ook kansen met zich mee. En dan met name voor bedrijven. Casino's zijn hier geen uitzondering op en een goed casino doet er goed aan zijn spelers aan zich te binden met een aantrekkelijk profiel.

Mr. Play Casino

Het Facebook account van Mr. Play heeft bijna 900 volgers. Voor een groot casino kan dat beter. Vooral gezien het feit dat dit casino al even bestaat op het medium. Wat er wel goed gedaan wordt is dat de bestaande acties worden geadverteerd op het Facebook account en dat er geregeld dingen weggegeven worden. De huisstijl kan echter beter geimplementeerd worden. De bekende snor en de daarbij horende kleuren worden alleen gebruikt om acties te promoten. Wanneer er een nieuw spel gepromoot wordt, dan wordt er een bestaande foto van het spel gebruikt en voor het Chinese nieuwjaar werd er zelfs een foto gebruikt die totaal niet paste. Dat kan beter.

Play Club Casino

Dit Facebook account is in 2016 opgezet en heeft slechts 44 volgers. Dat is erg jammer, maar goed verklaarbaar want er zijn alleen een logo en een coverfoto toegevoegd. Voor Play Club is het een gemiste kans. Door spelers aan zich te binden met behulp van Facebook, zouden de acties op een extra manier gepromoot kunnen worden. Ook kunnen er via bestaande spelers nieuwe spelers geworven worden wanneer er content gedeeld wordt. Wellicht gaat het casino hier in de toekomst mee aan de slag.

PlayOJO Casino

Dit is verreweg het populairste casino op Facebook met maar liefst 12 duizend volgers. Het is duidelijk dat dit casino weet hoe je volgers aan je bindt. In alle afbeeldingen wordt het logo weergegeven en de huisstijl komt duidelijk terug. Ook worden er niet alleen afbeeldingen maar ook animaties geplaatst. Alle promoties en weggeefacties worden gepromoot via het kanaal, wat voor extra binding zorgt. Ook leuke en gekke filmpjes zorgen daarvoor en dat heeft PlayOJO goed begrepen. Hier kunnen andere casino's nog van leren.

Omnislots Casino

Een casino dat weet waar hij goed in is. Onmislots blinkt uit in de vele slotmachines en fruitautomaten en dat komt ook duidelijk naar voren op het Facebook account. Niet gek dus dat het casino bijna 8 duizend volgers op dit sociale netwerk heeft. Alle posts bevatten duidelijk de huisstijl en gaan over slots. Vaak worden er zelfs slots aangeprezen of worden er prijsvragen omtrent slots georganiseerd. Als je ook zo van slots houdt, dan is dit een aanrader.

Tips & trucs

Natuurlijk is het vandaag de dag niet makkelijk om spelers aan je te binden als casino. Het is nog veel moeilijker om ervoor te zorgen dat ze jouw Facebook pagina interessant vinden. Vandaar dat sommige casino's zich hier niet eens aan wagen. Toch brengt dat ook risico's met zich mee omdat sociale media steeds belangrijker worden. Als ze zich hier niet op richten, zouden ze weleens spelers kunnen verliezen aan de concurrent. Het is dus belangrijk om gewoon te beginnen. En werkt het niet, dan kan de strategie altijd tussentijds aangepast worden. Zolang er maar een duidelijke huisstijl aangehouden wordt en content geplaatst wordt met oog op de doelgroep, zal het resultaat wel volgen. De aanhouder wint immers nog altijd, dat geldt ook voor Facebook.